Het gebruik van servo-hydraulische besturingen kan het toepassingsbereik van draaibewegingen aanzienlijk uitbreiden. Grotere lasten kunnen in kortere tijd worden gedraaid dan mogelijk is met puur hydraulische systemen, waarbij de dempingstrajecten vast zijn. In combinatie met een dergelijk besturingssysteem kan het versnelling- en remgedrag van de draaibewegingen specifiek worden aangepast aan de vereisten. Dit betekent dat zelfs snelle en zeer precieze bewegingen met grote massa's veilig kunnen worden beheerst.
Wij bieden op maat gemaakte oplossingen voor een breed scala aan toepassingen. Ons gekwalificeerde team adviseert u graag over ontwerp en realisatie.
Specifiek koppel [Nm/bar]:1,19
Bedrijfsdruk [bar]:200
Nominaal koppel [Nm]:238
Draaihoek [graden°]:250
Asuiteinde: (P) getande as (Z) sleuf:P
De SAE J1939-norm (Serial Control and Communications Heavy Duty Vehicle Network) is oorspronkelijk ontworpen door SAE International voor gebruik in zware voertuigen. In de tussentijd wordt het protocol ook veel gebruikt in landbouwmachines, spoorvoertuigen en zeeschepen, en in een breed scala aan dieselgedreven machines.
Doelgroep J1939-training
De doelgroep van de intensieve J1939-workshop zijn ontwikkelingsingenieurs die op zoek zijn naar een snelle start in het omgaan met het communicatieprofiel of inzicht willen krijgen in de J1939-protocolstack. Ook richten we ons op besluitvormers en productmanagers om hen in staat te stellen de geschiktheid van de J1939-protocolstack voor hun toepassingen te beoordelen.
De draaistellen met een hydraulisch vrijgegeven veer-gepaste multi-schijfrem worden aanbevolen als een draaipositie onveranderd moet blijven zodra deze is bereikt – zelfs gedurende een onbeperkte periode – ondanks de invloed van een belastingmoment. De rem wordt uitsluitend gebruikt om de last vast te houden. Het moet alleen worden opgemerkt dat grote transmissievertragingen in de leidingen tijdsverschillen kunnen veroorzaken tussen het uitschakelen van de draaistroom en het toepassen van de vrijgegeven rem veroorzaakt door veerkracht.
Om onze klanten de juiste aandrijving voor alle toepassingsgebieden te bieden, is de HSB draaistroom beschikbaar in totaal 5 verschillende versies. We hebben de belangrijkste gegevens hieronder vermeld. U kunt alle verdere details in ons gegevensblad vinden.
Specifiek koppel [Nm/bar]:2,05
Bedrijfsdruk [bar]:200
Nominaal koppel [Nm]:410
Vastkoppel [Nm]:380
Draaihoek [graden°]:250
Asuiteinde:
(P) getande as (Z) sleuf sleutel:P
De outputas van de HSH draaibewegingmotoren heeft radiale en axiale hydrostatische lagers. Hier worden radiaal en axiaal gerangschikte lagerzakken van perslucht voorzien via een aparte drukverbinding. Hierdoor wordt de outputas radiaal en axiaal gecentreerd tussen vloeistofkussens en zijn alle metalen contactoppervlakken permanent van elkaar gescheiden door een dunne vloeistoffilm. Dit elimineert slijtage veroorzaakt door metalen wrijving in elke bedrijfsstaat, zelfs bij nul snelheid in vergelijking met hydrodynamische glijlagers.
In combinatie met hoogdynamische regelkleppen en rotatiehoekensensoren worden deze actuatoren bij voorkeur gebruikt in gecontroleerde systemen waarin storingsvariabelen zoals wrijving en het stick-slip effect tot een minimum moeten worden beperkt. Bovendien zijn ze, vanwege het ontbreken van interne afdichtingen, ideaal voor testseries met een groot aantal belastingcycli waarbij een onderbreking, bijvoorbeeld door het vervangen van interne afdichtingen, niet is toegestaan.
Specifiek koppel [Nm/bar]:32,80
Bedrijfsdruk [bar]:280
Nominaal koppel [Nm]:9184
Draaivhoek [graden°]:120